رژیم کانادایی ۱۵ روزه , مزایا و معایب رژیم لاغری کانادایی ۱۵ روزه

0
127

رژیم لاغری کانادایی

رژیم کانادایی ۱۵ روزه , مزایا و معایب رژیم لاغری کانادایی ۱۵ روزه : افراد زیادی به دنبال لاغری در مدت زمان کوتاهی می باشند به همین دلیل متخصصان رژیم های زیادی را طراحی کرده اند که افراد با رعایت آن ها وزن خیلی زیادی را از دست می دهد یکی از این نوع رژیم ها رژیم کانادایی می باشد که خیلی سریع فرد را به وزن ایده آل خود می رساند.

این رژیم ۱۵ روزه می باشد که برنامه غذایی مشخصی در اختیار فرد قرار می گیرد و مواد غذایی که شما باید در هر وعده میل کنید را کاملاً مشخص می کنید که شما مجاز هستید فقط مواد غذایی مشخص شده را مصرف کنید. ما در این مقاله به طور کامل رژیم لاغری کانادایی را توضیح می دهیم و به تمامی فواید و عوارض آن می پردازیم اگر می خواهید با این رژیم بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.

برنامه غذایی

همان طور که گفتیم در این رژیم مواد غذایی برای هر وعده مشخص می شود برای این که بهتر با مدل این رژیم آشنا شوید در این قسمت برنامه غذایی یک روزه از رژیم لاغری کانادایی را برایتان آورده ایم.

  • برای صبحانه: نوشیدن یک فنجان قهوه به همراه یک حبه قند
  • برای ناهار: خوردن ۲ عدد تخم مرغ سفت آب پز به همراه اسفناج پخته و یک عدد گوجه فرنگی
  • برای شام: خوردن ۳۰۰ گرم گوشت پخته یا کبابی به همراه کاهو و آب لیموترش

بهتر است بدانید در این رژیم شما نمی توانید از همه گروه مواد غذایی استفاده کنید برای مثال شما مجاز نیستید از مواد غذایی مانند انواع میوه ها، سیب زمینی، انواع قند ها، غلات و … مصرف کنید. ولی مصرف برخی مواد غذایی از جمله تخم مرغ و گوشت و البته کاهو و اسفناج و قهوه آزاد است و شما می توانید در طول دوره رژیم از این مواد غذایی استفاده کنید.

عوارض رژیم لاغری کانادایی

از آنجایی که در این نوع رژیم نیز مانند بیشتر رژیم هایی غذایی مصرف برخی از مواد غذایی حذف می شود این عامل می تواند موجب ایجاد کمبود هایی در بدن فرد شود که این کمبود ها سلامت بدن را به خطر می اندازند و باعث بروز بیماری هایی می شوند. از جمله این کمبود ها و بیماری های ناشی از آن ها می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمبود ریز مغذی ها
  • امکان ریزش مو
  • به وجود آمدن کم خونی
  • پوکی استخوان
  • ابتلا به یبوست مزمن
  • از بین رفتن تنظیم عادت ماهانه در خانم ها
  • ابتلا به سنگ کیسه صفرا
  • شیوع بیماری های عفونی
  • بروز عصبانیت های سریع

نکات مهم

اکثر رژیم هایی که فرد را در کوتاه ترین زمان ممکن به وزن ایده آل خود می رسانند عواقب زیادی برای بدن دارند که افتادن چین و چروک به پوست و سرعت بخشیدن به روند پیری نیز یکی از عوارض رژیم های کوتاه مدت می باشد. ساختار بدن این گونه است که باید چربی های انباشته شده در بدن به مرور زمان و به صورت تدریجی از بین بروند در غیر این صورت اگر چربی های ذخیره شده در بدن سریع از بین بروند می تواند آسیب های جدی برای بدن ایجاد کند و سلامت بدن فرد را به خطر بیندازد.

همچنین این چنین رژیم هایی که دوره کوتاهی دارند و سریع وزن فرد کاهش پیدا می کند بعد از پایان دوره به احتمال زیاد وزن فرد دوباره افزایش می یابد و فرد به وزن قبل رژیم خود بر می گردد. به همین دلیل بیشتر متخصصان استفاده از چنین رژیم هایی را توصیه نمی کنند زیرا بعد از پایان دوره رژیم چربی ها خیلی سریع باز می‌گردند و در اطراف شکم تجمع می کنند که این موضوع باعث نارضایتی خیلی از افراد می شود.

رژیم کانادایی

چه افرادی نمی توانند از رژیم کانادایی استفاده کنند؟

همه افراد مجاز نیستند از رژیم لاغری کانادایی استفاده کنند از جمله این افراد می توان به افراد جوان و در حال رشد، افراد میان‌سال اشاره کرد. این دو گروه سنی یاد شده به طور جدی می توانند در برابر خطر رژیم کانادایی قرار بگیرند. در افراد میان‌سال میزان فعالیت بازسازی استخوان ها کم می شود و گرفتن رژیم‌های کاهش وزن شدید باعث از دست دادن تراکم استخوان می گردد.

افراد نوجوان نیز می توانند با مشکل عدم رشد قدی روبرو شوند. از آنجایی که بدن فرد جوان و نوجوان در حال رشد می باشد و برای رشد به تمامی گروه مواد غذایی نیاز دارد که در این رژیم فرد برخی از مواد مغذی ضروری بدن را دریافت نمی کند از این رو این رژیم می تواند برای افراد در حال رشد بسیار خطرناک باشد.

اگر قصد لاغری دارید قبل از انجام هرکاری بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا رژیم اصولی مناسب با شرایط بدنی خود را دریافت کنید. بهتر است بدانید بیشتر متخصصان رعایت این رژیم را اصلاً برای افراد توصیه نمی کنند زیرا معتقدند این رژیم مواد مغذی مورد نیاز بدن را به شدت کاهش می دهد که این کمبود ها آسیب های جدی به بدن وارد می کنند.

لاغری سریع با رژیم کانادایی

در رژیم لاغری کانادایی همان طور که میدانید شما خیلی سریع می توانید به وزن ایده آل خود برسید ولی عوارض بعد از آن بسیار خطرناک می باشد که ما توصیه می کنیم از روش های دیگری برای لاغری استفاده کنید. روزانه هر فرد باید بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ کالری دریافت کند در صورتی که در رژیم کانادایی این مقدار به ۶۰۰ کالری می رسد که این کاهش می تواند اختلالات زیادی در بدن ایجاد کند.

بهتر است شما برای لاغری از رژیم هایی استفاده کنید که در مدت طولانی شما را به نتیجه برساند زیرا این گونه رژیم ها در حالت کلی عوارض زیادی ندارند و هیچ گونه بازگشتی ندارند.

ترک پاسخ

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید