درمان تایم

پلمپ دفاتر ۱۴۰۰ , تعرفه و هزینه پلمپ دفاتر قانونی و تجاری در سال ۱۴۰۰ چقدر است ؟

پلمپ دفاتر ۱۴۰۰ : پلمپ دفاتر جزو موضوعات مهم و ضروری می باشد و در صورت عدم توجه شرکت جریمه می شود. از این رو باید قبل از شروع سالی مالی جدید باید نسبت به پلمپ دفاتر اقدام کرد.

به عنوان مثال برای پلمپ دفاتر در سال ۱۴۰۰ باید تا پایان اسفند سال ۹۹ اقدام شود. ممکن است تمام صفحات دفاتر قبل از پایان سال مالی تمام کنید و به دفاتر جدید نیاز داشته باشید. در این موارد برای صرفه جویی در هزینه پلمپ بهتر است ابتدا دفتر روزنامه و دفتر کل با تعداد صفحات بالا را انتخاب کنید.

اگر برای شما سخت است می توانید با یکی از معتبرترین موسسات ثبت شرکت و برند در ایران تماس بگیرید . در زیر معرفی می کنیم :

موسسه ثبت شرکت ذهن ناب

شماره های تماس :

همراه: ۰۹۱۲۲۹۳۸۲۱۸

همراه: ۰۹۳۵۶۶۱۰۰۷۰

دفتر: ۰۲۱۸۸۶۶۰۵۸۱

فکس: ۰۲۱۸۶۰۸۱۲۶۸

آدرس :

تهران میرداماد غربی کاووسیه بعد از کوچه نور به سمت خیابان ولی عصر (نرسیده به ولی عصر) پلاک ۳۴۹ طبقه ۱۲ واحد شمالی واحد ۲

پلمپ دفاتر

شرایط دفاتر روزنامه و کل برای پلمپ شدن چیست؟

تمامی صفحات دفتر روزنامه و کل باید نخ کشی شوند و دارای شماره ترتیب ردیف یا مترادف باشند. تمامی این صفحات توسط متصدی امر شمرده شده و به مهر مخصوص ممهور می شود . در ابتدا و پایان دفتر تعداد صفحات به نام و مشخصات تاجر صاحب دفتر قید می شود، اعداد تمام حروف نوشته شده و دو طرف آن با مهر سربی تهیه شده از وزارت دادگستری پلمپ می شود.

نیازی به پلمپ وثبت دفاتر کپیه نیست. تمامی معاملات شرکت ها باید در این دفاتر به ثبت برسد. لازم به ذکر است که مطابق ماده ۱۳ قانون تجارت هرگونه مخدوش کردن ،تراشیدگی، صفحات سفید زیاد ممنوع می باشد. و این دفاتر باید به مدت ۱۰ سال نزد شرکت ها نگه داری شود.

اهمیت پلمپ دفاتر

دفاتر تجاری نزد قانون گذاران از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، در واقع این دفاتر میان تجار دارای سندیت می باشد. یکسری اقدامات به منظور جلوگیری از سوء استفاده، تقلب و وارد کردن برخی از اقلام به تاریخ های بعد انجام شده است که شرکت ها قادر به اضافه کردن ارقام به دفاتر نباشند.

مطابق با ماده ۱۱ قانون تجارت، کلیه ی دفاتر مربوط به ماده ۶ به غیراز دفاتر کپیه قبل از ثبت هرچیزی باید به امضای نماینده اداره ثبت برسد. اگرچه در مورد دفاتر کپیه به امضا نیاز نمی باشد، اما برگه های آن باید شماره ترتیبی داشته باشد.

پلمپ دفاتر چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد پلمپ دفاتر به شرح زیر می باشد:

۱) اظهارنامه مالیاتی

دفاتر پلمپ برای ارائه اظهار نامه مالیاتی ضرورت دارند. در صورتی که شرکتی این دفاتر را نداشته باشد، باید جریمه های سنگینی را متقبل شود.

۲) اخذ کارت بازرگانی

کاربرد دیگر دفاتر پلمپ برای دریافت کارت بازرگانی مربوط به واردات و صادرات می باشد. از این رو داشتن این دفاتر برای شرکت های انجام دهنده این کار ضروری می باشد.

اشتباهات رایج که منجر به رد دفاتر می شود کدامند؟

برخی از اشتباهان ممکن است باعث رد دفاتر شود. از این رو برای جلوگیری از رد دفاترتوصیه می شود اعضای هیئت مدیره شرکت با این اشتباهات آشنایی داشته باشند.

برخی از این اشتباهات عبارتند از:

  • دفاتر باید مربوط به سال جاری باشد،استفاده از دفاتر سال های گذشته منجر به رد دفاتر می شود.
  • اطلاعات باید به طور دقیق ثبت شود، هر گونه اطلاعات غیر واقعی منجر به رد می شود.
  • فعالیت هایی که مربوط به شعب شرکت می باشد، باید به ثبت برسد، در غیر اینصورت دفاتر رد می شود.
  • اکثر صفحات باید پر شوند،سفید بودن تمام صفحات و یا اکثر آنها برای سوء استفاده منجر به رد دفاتر می شود.
  • تمامی فعالیت ها (هر چند یک مورد) باید به ثبت برسد.
  • دفاتر نباید تراشیدگی داشته باشد . برگه ها نباید مخدوش شوند و یا اطلاعات آن نباید پاک شود.

جریمه مربوط به عدم ارائه دفاتر چقدر می باشد؟

اگرشرکتی دفاتر پلمپ نداشته باشد، باید جریمه ۲۰ درصدی مالیات را متقبل شود. در صورت رد دفاتر این جریمه حدودا ۱۰ درصد مالیات خواهد بود. لازم به ذکر است که هکه ساله این عدد ممکن است متفاوت باشد.

مراحل درخواست پلمپ دفاتر تجاری

با پیشرفت فناوری اطلاعات همه ی کارها اینترنتی شده است، از این رو افراد می توانند با مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها نسبت به دریافت دفاترپلمپ اقدام کنند.

۱) مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها

اولین گام برای ثبت درخواست این است که به سامانه مراجعه کنید. در صورتی که شما به عنوان شخص حقوقی در مرجع ثبت شرکت شناخته شده باشید، باید از قسمت مربوط به شخص حقوقی اطلاعات متقاضی را پر کنید.

۲) تکمیل فرم

بعد از پر کردن تابعیت فرد و شماره شناسنامه و شماره تماس ثابت و کد پستی به سامانه وارد می شوید. در اینجا بایستی بخش مرتبط به شروع سال مالی و شروع ماه مالی را نیز تکمیل نمایید. شروع سال، ماه و روز مالی انتخاب آن ها طبق مراتب مشخص شده در اساسنامه شخصیت حقوقی به ثبت رسیده است. پایان سال مالی هم توسط سامانه محاسبه شده و مشخص می شود. تاریخ ثبت شخصیت حقوقی و درخواست پلمپ مبنای شروع سال، ماه و روز مالی حساب نمی شود.

در گام بعدی باید قسمت های مربوط به آدرس محل دفاتر را تکمیل کنید.

۳٫ تایید اطلاعات

در گام بعد اطلاعات مربوط به شخص حقوقی مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که اطلاعات صحیح باشد، می توانید روی دکمه تایید کلیلک کنید. در غیر اینصورت بایستی به واحد ثبتی مرتبط مراجعه نمایید.

مراحل پیگیری پلمپ دفاتر قانونی

بعد از تایید اطلاعات یک کد پیگیری به متقاضی ارائه می شود. بعد از این مرحله باید گزینه تکمیل کننده اظهارنامه را از فهرست انتخاب کرده و اطلاعات با یکی اعضای هیات مدیره را در سامانه وارد کنید. در مرحله بعدی نیز اطلاعات دیگر اعضای هیئت مدیره را تکمیل نمایید.

اطلاعات را تایید کرده و به مرحله بعدی وارد شوید. در این مرحله اعضای هیئت مدیره مشخص شده است و شما در آنجا وضعیت حق امضای اعضای هیئت مدیره و سمت عضو هیئت مدیره را پر کنید. در فرم بعدی باید دفتر مورد تقاضا، دفتر کل و روزنامه و همین طور تعداد برگ های دفتر و تعداد جلدهای دفتر را تکمیل نمایید.

درگام بعدی در صورت صحت اطلاعات دکمه تایید را بزنید و گزینه تایید اظهارنامه پلمپ و مدارک مورد نیاز را انتخاب کنید . در مرحله بعدی اصل اظهارنامه پلمپ، مهر و امضا می شود، که شما آن را از طریق اینترنت دریافت کرده و به همراه سایر مدارک به اداره ثبت ارسال می کنید.

بعد از اینکه مدارک را ارسال کردید و کد پیگیری را دریافت کردید، می توانید روی گزینه پلمپ دفاتر کلیک کنید. بعد از اینکه مدارک ارسال شد، کارشناس حقوقی مدارک را مورد بررسی قرار می دهد و در صورت تایید اجازه پرداخت وجه دفاتر و پلمپ آن ها داده می شود. بعد از اتمام این مراحل شما باید وارد سامانه شده و وجه مورد نظر را پرداخت نمایید.

هزینه پلمپ دفاتر در سال ۱۴۰۰چقدر است ؟

هزینه اخذ پلمپ دفاتر شامل موارد زیر می باشد:

  • تنظیم اوراق مربوط به اخذ پلمپ دفاتر.
  • ورود سیستمی کلیه اوراق تنظیم شده.
  • پرداخت هزینه پلمپ دفاتر (بر اساس تعداد برگ محاسبه می شود).
  • پست اوراق به اداره ثبت شرکت ها.
  • اخذ پلمپ دفاتر در شهرستان ها و شهر هایی به جزء تهران با هزینه کمتر انجام می شود.